Ägg ägg och åter ägg!

Som rubkriken lyder, låter det nästan som om jag lider av äggsjukan! men så är ej fallet!
Ägg är fantastiskt gott i många former (tycker jag), men ägg innehåller protein av högsta kvalité, balanserad fettsammansättning och innehåller massa vitaminer och mineraler.
- Låter som om vi enbart borde äta en massa ägg?
Men nej! Självfallet måste vi också ha ett eget förnuft som säger att ''ägg kan man enbart ej äta'', men att äta några ägg om dagen är direkt hälsosamt. Det lönsammaste att äta om man vill gå ner i vikt, är att äta kokt ägg, för då är det inte tillagat i något fett what so ever.
Tipps för frukost:

- 2 Fullkorns mackor (t.ex. lingongrova) med ett litet lager SMÖR(inte dåligt tillverkat låtsas smör som innehåller en massa plastkulor som leder direkt till hjärt- och kärlsjukdomar) med några skivor gurka, några skivor kokt ägg och lite salt(-för den som vill)
- 2 DL lättmjölk
- 1 Glas vatten
- 250 gram frukt &/eller grönsaker
 
Med detta har du fått i dig en enormt bra frukost och som kommer att ge dig energi ända fram till lunch. En frukt mellan frukost och lunch är till att rekommendera.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ettfrisktliv.blogg.se

Denna bloggen skapade jag för att kunna visa att man kan leva ett mycket hälsosammare och bättre liv. Hela mitt liv har jag hållit på med att jojo banta, från ena bantningsmetoden till den andra. Nu tänker jag ta tag i det på mitt egna vis och göra på det hederliga sättet som tycks ha glömts bort. Jag kommer att lägga ut bilder, historier, matrecept, stöttande ord, och visa dig att om jag kan gå ner i vikt, varför kan inte du?

RSS 2.0